9 نوع کانال بازاریابی دیجیتال: کدام یک را باید انتخاب کنید؟
- 329
- 0
- شنبه 20 خرداد 1402
کانال های بازاریابی آنلاین انقلابی در نحوه تبلیغ محصولات و خدمات برای مشتریان ایجاد کردهاند. حدود 4.33 میلیارد کاربر فعال اینتر...
کانال های بازاریابی آنلاین انقلابی در نحوه تبلیغ محصولات و خدمات برای مشتریان ایجاد کردهاند. حدود 4.33 میلیارد کاربر فعال اینترنت در جهان وجود دارد که فرصت جذابی را برای برندها فراهم می کند تا کمپین های بازاریابی خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
با این حال، جلب توجه مصرف کنندگان برای برندها سخت تر می شود. بنابراین، آنها باید استراتژی آنلاین خود را برای به دست آوردن نتایج مطلوب بهینه کنند. هر یک از انواع بازاریابی اینترنتی نقش مشخصی را ایفا می کند. این مقاله به شما کمک می کند تا انواع کانال های بازاریابی اینترنتی و اینکه چرا باید بخشی از برنامه شما باشند را درک کنید. بیایید آنها را یکی یکی بررسی کنیم.
انواع کانال های بازاریابی آنلاین
1) بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
بهینه سازی موتورهای جستجو، همانطور که از نام آن پیداست، در مورد این است که صفحه وب سایت شما در موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل، بینگ و غیره رتبه بالاتری کسب کند. فرض کنید یک کاربر یک جستجوی آنلاین در مورد "چگونه کیک بپزیم" را انجام دهد. اگر دستور غذا در میان نتایج برتر باشد، احتمال اینکه کاربر روی آن کلیک کند بیشتر است.
افزایش سئوی صفحه شما نه تنها باعث افزایش دید آنلاین آن می شود و همچنین ترافیک و فعالیت آن را بهبود می بخشد. درج کلمات کلیدی مرتبط و مدیریت لینکها در محتوای خود برای نمایش در لیستهای جستجوی «ارگانیک» بدون پرداخت، بهترین روش SEO است.
2) پرداخت به ازای کلیک (PPC)
پرداخت به ازای کلیک می تواند یکی از موثرترین کانال های بازاریابی اینترنتی باشد اگر به درستی استفاده شود. این یکی از سریع ترین راه های بازاریابی بعد از اتمام پروژه طراحی سایت است.هدف PPC تبدیل کاربران پنهان به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به خریدار است. به عنوان مثال، کلیک بر روی یک تبلیغ نمایشی آنلاین می تواند مشتریان احتمالی را به صفحه دیگری هدایت کند که محتوای آن اطلاعات بیشتری در مورد آن می دهد.
اگر آنها در طول تجربه درگیر باشند، می توانند در نهایت خرید کنند. تبلیغات PPC معمولاً به عنوان داستان های حمایت شده، لیست محصولات یا تبلیغات ویدیویی در سایت ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی نشان داده می شوند.
3) بازاریابی ایمیلی
ایمیل راه بسیار شخصی تری برای ارتباط با مشتریان هدف شما ارائه می دهد. این یک نوع بازاریابی اینترنتی است که واقعاً می تواند شما را متمایز کند. میتوانید محتوای «خودی» انحصاری، تخفیفهای ویژه و محتوای سفارشیشده را به مشترکین ایمیل خود ارائه دهید تا احساس خاصی داشته باشند. معاملات جذاب ممکن است غیر مشترکین را ترغیب کند که برای به روز رسانی ثبت نام کنند.
با اجرای تکنیک های پیشرفته بازاریابی ایمیلی، نه تنها به فروش و تبدیل بیشتر کمک می کنید، بلکه حس وفاداری را نیز در خود ایجاد می کنید. این یکی از آن کانالهای بازاریابی آنلاین است که به شما امکان میدهد هزینههای خود را با مشتریان فردی مطابقت دهید و بدانید که آنها در چرخه خرید خود کجا قرار دارند. با این حال، کمپین ایمیلی که به خوبی ساخته شده و هدفمند است ممکن است در پوشه هرزنامه نیز ظاهر شود. بنابراین، مطمئن شوید که برنامه شما قوانین هرزنامه را نادیده نمی گیرد.
4) بازاریابی رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی امروزه یکی از قدرتمندترین کانال های بازاریابی اینترنتی هستند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و غیره فضایی را برای ارتباطات دو طرفه پویا فراهم می کنند. کاربران اینترنت بیشتر وقت خود را در این فضاهای آنلاین می گذرانند. بنابراین، برندها نمی توانند فرصت را برای گرفتن چشم های بیشتر از دست بدهند و به طور موثر باید برندهای خود را تبلیغ کنند.
کاربران محتوای تبلیغ شده را بر اساس نمایه، علایق، لایک ها و محتوایی که به اشتراک می گذارند، می بینند. رویکرد "همه چیز برای همه" دیگر کار نمی کند. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی این امکان را برای سازمان ها فراهم می کند که با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند، به سؤالات آنها پاسخ دهند و وارد گفتگو شوند!
5) تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی یکی از سرگرم کننده ترین و تعاملی ترین کانال های بازاریابی آنلاین است. این شامل تبلیغات نمایشی آنلاین است که یک ویدیو در داخل آنها وجود دارد. چنین تبلیغاتی قبل، در حین یا بعد از پخش ویدئو نیز پخش می شوند. پس از تماشای تبلیغ، بیننده معمولاً یک تماس برای اقدام برای خرید آن محصول یا خدمات یا دانستن بیشتر در مورد آن را می بیند. با تبلیغات تلویزیونی همچین کاری نمیشه کرد!
6) بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای شاخه ای از بازاریابی رسانه های اجتماعی است که از انجمن ها و گروه های موجود در سراسر اینترنت استفاده می کند. همه چیز در مورد شناسایی مجموعه ای از اینفلوئنسرها، عمده فروشان یا افراد حرفه ای است که می توانند به مخاطبان هدف شما در مورد تجارت شما بگویند.
شما باید راهی برای جمع آوری چنین گروه هایی پیدا کنید و آنها را در طول کمپین دیجیتال خود به روز نگه دارید و درگیر کنید. و محصول شما ممکن است با تبلیغات شفاهی مثبت آنها تبدیل به حس وبگردی در آینده شود!
7) بازاریابی متنی
بازاریابی متنی فقط نوعی تبلیغات نیست، بلکه تمرینی برای ایجاد تصویر برند نیز هست. در اینجا، بازاریاب قصد دارد تجارت خود را بدون اینکه در مورد رسانه مورد استفاده دلبسته باشد، پیش ببرد. شرکت ها می توانند از طریق وبلاگ نویسی مهمان در سایر وب سایت ها در این نوع بازاریابی آنلاین شرکت کنند. اولین گام، شناسایی یک پلتفرم با مخاطبین قابل توجه و صفحات با رتبه بالا است. این را با تبلیغ محتوای خود در سایت دنبال کنید تا حضور آنلاین خود را بهینه کنید.
8) بازاریابی وابسته
فروشندگان آنلاین می توانند سایر فروشندگان را برای فروش محصولات و خدمات خود ترغیب کنند. به این بازاریابی وابسته می گویند، که در آن یک کسب و کار، محصولات دیگری را به عنوان یک بسته اضافی یا بسته معاملاتی به همراه محصولات خود ارائه می دهد. دستورالعمل ها و پیش نیازها ممکن است برای هر فروشنده متفاوت باشد. بازاریابی وابسته کاملاً شبیه به کار فروش سفارشی است.
9) بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا راهی برای همسو کردن محتوای کمپین تبلیغاتی آنلاین شما به گونهای است که به تمام اهداف کلیدی دست یابد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
اشتراک گذاری: آیا در معرض بازدید کافی قرار دارد؟
بحث: آیا کمپین وارد گفتگو می شود؟ آیا باعث می شود مردم صحبت کنند؟
سرنخ ها: آیا تبلیغات آنلاین شما مشکلاتی را آشکار می کند؟ آیا تلاشهای شما باعث میشود مشتریان بالقوه نیازهای خود را تشخیص دهند؟
فروش: آیا در نتیجه کمپین آنلاین خود فروش دارید؟
نتیجه گیری نهایی
رسانه های دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر هستند و بازاریابی آنلاین با آن در حال تکامل است. آگاهی از کانال های بازاریابی اینترنتی و نحوه استفاده از آنها به نفع خود به شما کمک می کند مرتبط بمانید. با کمپین آنلاین مناسب، می توانید پاداش های بزرگی برای کسب و کار خود درو کنید!
ديدگاه های ارسال شده است