«

رشد تجاری با کمک تولید محتوای دیجیتال

»
وب سایت سیما دانلود در ستاد ساماندهی پایگاه های کل کشور ثبت می باشد و مطابق قوانین این مرکز عمل می کند.
#simadl-2584

تا همین چند سال پیش کسب و کارها برای اینکه بتوانند در بین رقبای خود مطرح شوند به سراغ تبلیغات می‌رفتند. تبلیغات در فضای سنتی معمولا از طریق رسانه‌هایی نظیر رادیو و تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات، انتشار کاتالوگ‌ها یا کارت‌های ویزیت معمولی اتفاق می‌افتاد. امّا با رشد فضای مجازی و گسترش اینترنت شاهد مفهوم جدیدی به نام تولید محتوای دیجیتال شدیم.

با گسترش وب از دهه 90 میلادی و همچنین رشد شبکه‌های اجتماعی از سال 2005 میلادی به بعد، فعالیت‌های بازاریابی شرکت‌ها دچار تغییرات جدّی شد. به طوری که رسانه‌های سنتی جای خود را به رسانه‌های دیجیتال دادند.

بازاریابی آنلاین ابزاری برای توسعه کسب وکارهای امروزی

در حال حاضر کسب و کارهای کوچک و متوسط که در گذشته شانس چندانی برای دیده شدن در تبلیغات رسانه‌های بزرگ را نداشتند، توانسته‌اند با استفاده از فضای وب و شبکه‌های اجتماعی تحول سریعی را در فرآیندهای بازاریابی و فروش خود رقم بزنند.

بازاریابی دیجیتال(Digital Marketing) شیوه‌ای موثر برای کسب و کارهای نوپا است. این کسب و کارها می‌توانند با بودجه‌ای محدود خیلی سریع نتایج مورد انتظار خود را از تبلیغات آنلاین بدست آورند.

چگونه در فضای بازاریابی آنلاین موفق شویم؟

پاسخ به این سوال یک پاسخ جذاب و البتّه ساده دارد و آن هم محتوای دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال در شرایطی می‌تواند اثربخش باشد و نتایج قابل قبولی را برای ما به همراه بیاورد که که یک محتوای دیجیتال با کیفیت را در اختیار کاربر بگذاریم. محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود باید دارای شرایط زیر باشد:

1- استراتژی و هدف

استراتژی تولید محتوا یکی از موضوعاتی است که باید به آن دقت ویژه‌ای نمود. برای موفقیت در تجارت الکترونیک باید استراتژی داشت. حال این استراتژی باید بتواند هدف کسب و کار را برآورده کند.
همچنین استراتژی باید در تک‌تک  فرآیندهای تولید محتوا هم تاثیرگذاری خود را نشان دهد. برای طراحی یک استراتژی قوی ومستدل در بازاریابی محتوایی بهتر است به سراغ مشاوران حرفه‌ای در این زمینه برویم. افرادی که از تجربه کافی برخوردار باشند و بتوانند برحسب شرایط تصمیمات درستی را اتخاذ کنند.

2- شناخت مخاطب

در بازاریابی سنتی و دیجیتال، مخاطب اهمیّت زیادی دارد. زیرا هر آنچه که ما انجام می‌دهیم به هدف جلب توجه مخاطب و ایجاد شرایط فروش کالا یا محصول به او خواهد بود.
در تولید محتوای دیجیتال نیز باید به شناخت پرسوناهای مخاطبان یک کسب و کار پرداخت. تولید محتوا بر اساس پرسونا کمک می‌کند تا محتواها دارای بازدید و تعامل قابل قبولی باشند.

محتوایی می‌تواند برای یک مخاطب ارزش‌آفرین باش که به او آگاهی دهد و در قالب یک پیام مشخص او را دعوت به اقدام مدنظر کند.

3- شناخت رسانه

امروزه شاهد این هستیم که محتواهای بسیاری در فضای مجازی تولید می‌شوند. امّا تمام آنها نمی‌توانند موفقیت مورد انتظار را بدست آورند. دلیل این موضوع شاید این باشد که این محتواها در رسانه مناسبی منتشر نشده‌اند. برای شناخت درست یک رسانه باید به بررسی دقیق علائق مخاطبان آن پرداخت.

انتشار درست و به موقع محتواهای دیجیتال در رسانه‌های آنلاین موجب خواهد شد تا کمپین‌های تبلیغاتی و فروش، نرخ تبدیل بالایی را بدست آورند. یک مدیر کسب وکار آنلاین باید توانایی رسانه شناسی را داشته باشد یا از کمک افراد متخصص در این زمینه استفاده کند.

4- سفارش تولید محتوا به حرفه‌ای‌ها

امروزه تولید محتوای دیجیتال به ظاهر کار ساده‌ای است. با داشتن یک دوربین یا ضبط صدا می‌توان یک محتوای دیجیتال داشت. امّا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تولید هر محتوایی می‌تواند اثربخشی لازم را بر روی مخاطب بگذارد؟

در پاسخ باید بگوییم که محتوای دیجیتالی می‌تواند دارای ارزش باشد که به صورت تخصصی، تولید شده باشد. تیم‌های حرفه‌ای تولید محتوا با در اختیار داشتن اتاق‌های فکر سعی می‌کنند استراتژی کسب وکار را به درستی تحلیل کرده و براساس داده‌های استخراج شده مراحل بازاریابی محتوا را تدوین کنند.

چرا باید تولید محتوا را به تیم‌های حرفه‌ای بسپاریم؟

تیم‌های تولید محتوای حرفه‌ای، محتواهایی را تولید می‌کنند که توجه بسیاری را به خود جلب خواهند کرد. چنین محتواهایی به شدت قابلیت ویروسی‌شدن و باز نشر توسط مخاطبان را دارند.

به عنوان مثال هم اکنون برای تولید محتوا در مشهد می‌توان به سراغ استودیوهای تولید محتوای دیجیتال رفت. این استودیوها با داشتن تجهیزات پیشرفته و دانش فنی به روز می‌توانند محتواهایی منحصربفردی را در اختیار شما قرار دهند.

تولید محتواهای تخصصی مهمترین ابزار در دیجیتال مارکتینگ

برای موفقیت در فضای آنلاین علاوه بر نکات قبلی باید به سراغ تولید محتوای تخصصی هم رفت. به عنوان مثال در حال حاضر فروشگاه‌های آنلاین بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها در حال فعالیّت هستند.

مخاطبی که بخواهد به خرید از این آنلاین‌شاپ‌ها بپردازد به در ابتدا به تصاویر محصولات و توضیحاتی که برای آن ارائه شده، توجه می‌کند. با کمک عکاسی تبلیغاتی و عکاسی محصول می‌توان تصاویر با کیفیتی را در اختیار مخاطب قرار داد.

در این عکس‌ها سعی می‌شود تا زاویه دوربین و نورپردازی به شکلی باشد که بهترین تصویر از یک محصول به مخاطب نمایش داده شود.

5- اهمیت نشر و بازنشر محتوا

در تولید محتوای دیجیتال به همان اندازه که کیفیت محتوا مهم است، برنامه‌ریزی برای نشر یا بازنشر محتوا اهمیت دارد. زمانی یک محتوا می‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد که توسط مخاطب هدف دیده شود.

برای اینکه محتوای دیجیتال به خوبی نشر شود باید به سراغ به کارگیری یک مدیر محتوا رفت. مدیر محتوا سعی می‌کند با توجه به اهداف و استراتژی کسب وکاری، فرآیندهای تولید محتوا را پیگیری کند و براساس این اهداف به نشر محتوا در رسانه‌های تعیین شده بپردازد.

مدیر محتوا وظیفه دارد تا تقویم محتوایی را به کمک اعضای تیم تولید محتوا تنظیم کند و مطابق این تقویم به تولید، نشر و بازنشر محتواها بپردازد.

اهمیّت ویراستاری و بروزرسانی محتوا

تولید محتوای دیجیتال ارزش‌آفرین است زیرا می‌تواند خیلی سریع در بسترهای آنلاین به اشتراک گذاشته شود و اصطلاحا ویروسی شود. امّا به همین دلیل همواره یک خطر جدّی برای کسب وکارها وجود دارد.

وجود اشتباهات نوشتاری یا گفتاری در محتواهای دیجیتال باعث می‌شود تا یک تبلیغ یا ویدئو آموزشی اثر معکوس بر روی یک کسب وکار داشته باشد. به همین دلیل قبل از انتشار یک محتوا به سراغ ویراستاری آن بروید و سعی کنید ایرادات محتوایی و فنی آن را برطرف کنید.

در محتواهای متنی که در بسترهایی نظیر وب یا حتی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، بهتر است به صورت دوره‌ای بروزرسانی شوند. این بروزرسانی علاوه بر بهتر شدن کیفیت محتوا، باعث می‌شود تا مخاطب رضایت بیشتری داشته باشد.

6- توجه به سنجه‌های کلیدی در تولید محتوای دیجیتال

یک محتوای دیجیتال همیشه باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. این آنالیز به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم که آیا محتوای دیجیتال توانسته است اهداف کسب وکار را برآورده کند.

برای اینکه بتوانیم عملکرد یک محتوای دیجیتال را بسنجیم باید سنجه‌های مشخصی داشته باشیم. همچنین پلتفرمی که ما محتوای خود را در آن منتشر می‌کنیم، باید توانایی ارائه آمار و اعداد مورد نظر ما را داشته باشد.

برای یک مدیر محتوا ضروری است که توانایی استخراج اعداد و ارقام را داشته باشد. تا بعد از هر کمپین تبلیغاتی بتواند یک گزارش موثر از عملکرد محتواهای دیجیتال به مدیران کسب و کاری ارائه دهد.

تحول در کسب و کار با تولید محتوای دیجیتال

در تولید محتوای دیجیتال این تجربه است که می‌تواند زمینه را برای ساخت محتواهایی متفاوت ایجاد کند. ممکن است شما در ابتدای مسیر نتوانید کار خوبی را تولید کنید. نگران نباشید، با کمک مشاوران حرفه‌ای در زمینه تولید و بازاریابی محتوا می‌توان عملکرد بهتری را ایجاد کرد.

سعی کنید همیشه به دنبال بهتر شدن در فرآیند تولید محتوای دیجیتال باشید. محتوای دیجیتال در درازمدّت می‌تواند نتایج ارزشمندی را برای هر کسب و کاری به همراه بیاورد.

رپورتاژ آگهی

ديدگاه های ارسال شده است