مقایسه تلویزیون شهری و ویدئو وال و نحوه سفارش آن
- 300
- 0
- یکشنبه 01 مرداد 1402
ویدئو وال و تلویزیون شهری چیز جدیدی نیست. این تکنولوژی سالهاست که وجود داشته است و به عنوان یک ابزار ارتباطی خود را ثابت کرده است. تقریبا هر کسبوکاری میتواند از این نمایشگرهای غولپیکر برای رساندن پیام خود به مشتری استفاده کند. استفاده از این تکنولوژیها را میتوان به نوعی سرمایهگذاری تشبیه کرد. اما نکته اینجاست که این دو تکنولوژی چه تفاوتهایی دارند و کدام یک میتواند برای شما مناسب باشد؟ در این نوشته قصد داریم تا مقایسهای بر تلویزیونهای شهری و ویدئو والها داشته باشیم و در نهایت نحوه سفارش آن را نیز شرح خواهیم داد.
تلویزیون شهری چیست؟
تلویزیون شهری که در خارج از کشور با نامهای دیگری مانند Jumbotron نیز شناخته میشوند، نمایشگرهای بسیار بزرگی هستند که برای نمایش ویدئو، تصاویر یا سایر انواع محتوای چندرسانهای در سطح شهر از آنها استفاده میشود. این تلویزیونها را میتوانید در استادیومهای ورزشی، سالن کنفرانسها، پارکها و دیگر فضاهای عمومی بزرگ بیابید.
تلویزیونهای شهری را نیز میتوان یکی از انواع نمایشگرها در حیطهی LED دانست. البته در گذشته از فناوریهای قدیمیتری برای ساخت آن استفاده میشد اما این روزها بیشتر آنها از کنار هم قرار گرفتن بلوکهایی تشکیل میشوند که به هر یک از آنها یک ماژول LED میگویند. همچنین برای این که بتوان رنگهای مختلفی را در این تلویزیون شهری داشت، LED با رنگهای اصلی یعنی سبز، قرمز و آبی با یکدیگر ترکیب میشوند.
این روزها استفاده از این تلویزیون شهری به شدت افزایش یافته است. شما میتوانید آنها را در اندازههای مختلف در سطح شهر مشاهده کنید که برخی از آنها به شکل آنلاین و توسط یک سیستم و اپراتور و برخی دیگر به شکل آفلاین کار میکنند. همچنین میتوان به این سیستم قابلیت صوتی را هم اضافه کرد که در این صورت به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی تبدیل خواهد شد.
تلویزیون شهری در ورزشگاه
از تلویزیونهای شهری در چه مواردی استفاده میشود؟
تلویزیونهای شهری کاربردهای گستردهای دارند و استفاده از آنها خصوصا به عنوان یک عنصر تبلیغاتی بیشتر و بیشتر نیز میشود. از جمله کاربردهای خاص آن میتوان به نمایش فیدهای ویدئویی زنده، بازپخش اخبار، اطلاع رسانی به مخاطبان در رویدادهای ورزشی، کنسرتها و جشنوارهها اشاره کرد. همچنین از این ابزار میتوان برای انتقال پیام برند، تبلیغات محصول یا محتوای اسپانسری هم استفاده نمود. پخش فیلم در پارکها، ارائه اطلاعات مربوط به آبوهوا؛ سرفصل اخبار، آخرین مباحث ترند در شبکههای اجتماعی و ... نیز از دیگر کاربردهای این تکنولوژی است.
تلویزیون شهری چگونه ساخته میشود؟
سالها پیش برای ساخت این تلویزیونهای غولپیکر از پرتو کاتدی یا همان تکنولوژی CRT استفاده میشد. اما این روزها بخش قابل توجهی از آنها از LED استفاده میکنند. در نتیجه صفحه نمایشهایی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند، تا ده برابر وضوح بیشتری را نسبت به نمونههای قدیمی خود ارائه میدهند. در گذشته صفحههای اصلی تلویزیون شهری از چندین ماژول تشکیل شده که هر کدام دارای 16 CRT بودند.
ساخت این محصول به نوع سفارش تلویزیون شهری بستگی داشت و بر اساس نیازهای خاص میتوانست متفاوت باشد. اما به طور کلی چند بخش کلیدی در این سیستم وجود دارد:
پنلهای LED
قلب یک تلویزیون شهری، نمایشگر آن است. اکثر این تلویزیونها از پنلهای LED استفاده میکنند که هر کدام دارای هزاران پیکسل کوچک است. این اجزا با دقت و از طریق یک کامپیوتر اختصاصی و سیستم طراحی یکپارچه ساخته میشوند.
ساختار نصب
نصب و ایمنسازی تلویزیون شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. احتمالا شما هم دوست ندارید که روزی یکی از آنها از آن ارتفاع جلوی شما بیفتد! این سیستم بایستی به طور کاملا ایمن و اصولی روی یک سازه نگهدارنده مانند قاب فولادی یا سیستم خرپایی نصب شوند تا اطمینان حاصل شود که میتوانند در برابر باد و سایر عوامل محیطی مقاومت کنند.
سیستم کنترل
تلویزیونهای شهری به یک سیستم کامپیوتری اختصاصی متصل هستند که محتوای ویدئویی را به نمایشگر ارسال میکند. محتوا میتواند از منابع مختلفی باشد مانند دوربینهایی که یک رویداد را به شکل زنده ضبط میکنند یا ویدئویی که از قبل ضبط، ویرایش و آماده شده است.
سیستم صوتی
هیچ تلویزیون شهری بدون سیستم صوتی کامل نخواهد بود. به همین خاطر است که بسیاری از این تلویزیونها مجهز به سیستم صوتی هستند تا تجربه مخاطب را تا جایی که امکان دارد لذتبخشتر سازند.
واقعیت این است که ساختار تلویزیونهای شهری پیچیده است و نیاز به مونتاژ، آزمایش و فرایندهای نصب دقیق دارد. به همین خاطر اگر به دنبال خرید تلویزیون شهری هستید، لازم است که به یک مرکز معتبر و شناخته شده در این زمینه مراجعه کنید. مجموعه ای اس آی لایت یکی از این مراکز است که به طور تخصصی در زمینه تلویزیون شهری فعالیت میکند.
یک نمونه از تلویزیونهای شهری
تلویزیونهای شهری به چند دسته تقسیم میشوند؟
اگر قصد خرید تلویزیون شهری را داشته باشید، با انواع متفاوتی از آن روبرو خواهید شد. یکی از مهمترین تفکیکهایی که بین این محصولات میتواند وجود داشته باشد، دو نوع RGB و RGB2 است. در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز، آبی و سبز تشکیل شده است که برای ایجاد رنگهای مختلف با یکدیگر ترکیب میشوند. اما در نوع RGB2 در هر پیکسل 2 تا LED به رنگ قرمز در کنار LEDهای آبی و سبز قرار میگیرد. این مسئله باعث میشود که ما یک پیکسل واقعی و یک پیکسل مجازی داشته باشیم و این مسئله تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت تصویر خواهد داشت.
تفکیک بعدی به دو گروه Indoor و Outdoor مربوط میشود. در واقع بر اساس نوع کارکرد تلویزیونها آنها را به این دو دسته تقسیم میکنند. اما تفاوت این دو گروه در چیست؟
تلویزیون شهری Indoor
این تلویزیونها مقاومتی در برابر شرایط جوی مختلف مانند باران، باد، تابش شدید خورشید، رطوبت، برف و ... ندارند و در برابر گرد و غبار نیز میتوانند آسیبپذیر باشند. به همین خاطر از تلویزیون Indoor صرفا در مناطق سرپوشیده و بخشهای داخلی یک ساختمان استفاده میشود. اما این تلویزیونها مزایایی هم به همراه دارند، وزن پایین، مصرف برق کم، کیفیت بالا و شدت نور استاندارد از جمله مزایایی تلویزیونهای شهری Indoor است. احتمالا شما هم این نوع از تلویزیونهای شهری را در سالنهای ورزشی، تالارها، فروشگاهها و پاساژها، شرکتهای بزرگ، آمفیتئاترها و ... مشاهده کردهاید.
تلویزیون شهری Outdoor
همانطور که از نام آن هم پیداست، تلویزیونهای Outdoor در فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار میگیرند. شما میتوانید این تلویزیونها را در میدانهای شهر، کنار ساختمانها، در بلوارها، پارک، ورزشگاه و ... بیابید. این تلویزیونها در برابر شرایط آبوهوایی مختلف مانند گرما، سرما، باران، برف، رطوبت و حتی بادهای شدید نیز مقاومت دارند. از جمله فضاهایی که احتمالا با تلویزیونهای Outdoor برخورد کردهاید میتوان به نمای ساختمانها که برای تبلیغات استفاده میشود، ورزشگاهها، کنارهی استخرها و ... اشاره کرد.
نقش تلویزیونهای شهری در تبلیغات
تبلیغات در این تلویزیونهای غولپیکر یک راه عالی برای افزایش بازدید از محصولات و خدمات است. همچنین این قابلیت میتواند در ایجاد یک تصویر از برند در مخاطب کمک کند. اما چرا تبلیغات در چنین بسترهایی ارزش دارد؟
تبلیغات از طریق تلویزیونهای شهری اساسا با ارزش است به این خاطر که جلب توجه میکند و باعث افزایش فروش میشود. متخصصان صنعت بازاریابی معتقد هستند که موفقیت این تلویزیونهای شهری با توجه به موقعیت مکانی آنها 99 درصد است. شاید این عدد خیلی زیاد به نظر برسد اما واقعیت این است که بهترین مکان برای تبلیغات همین تلویزیونهای غول پیکری هستند که باعث میشوند مشتریان بالقوه نتوانند نسبت به تبلیغات روی آن بیتفاوت باشند. از جمله فضاهایی که میتوان از این شکل تبلیغات استفاده کرد:
· گذرگاههایی که ترافیک بالا دارند
· تقاطعهای بزرگ با چراغهای راهنمایی
· مرکز شهر
· مجتمعهای مسکونی
· اطراف هایپرمارکتها، فروشگاههای بزرگ و مراکز خرید
تبلیغات در تلویزیونهای شهری یک ابزار بازاریابی بسیار موثر است. از طریق این تکنولوژی برندها این فرصت را خواهند داشت که یک پیام خاص را انتقال داده و به طیف وسیعی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. بررسیها نشان داده است که یک تصویر متحرک بهتر از یک تصویر ثابت بر ذهن مینشیند.
مزایای تبلیغات با تلویزیونهای شهری چیست؟
با سرمایهگذاری درست برای تبلیغات با استفاده از تلویزیونهای شهری میتوانید از مزایای زیر برخوردار شوید:
· توسعه استراتژی تبلیغاتی با توجه به نیازها
· تقویت کمپین تبلیغاتی در سایر زمینهها (مطبوعات، رادیو، تلویزیون، اینترنت و ...)
· ایجاد تصویر برند در ذهن مصرفکنندگان، ایجاد مصرفکنندههای جدید و حفظ مشتریان فعلی
· بالا بردن اعتبار برند
· امکان بروزرسانی از راه دور
· کیفیت بالای تصاویر به لطف وجود تلویزیونهای شهری LED
تلویزیون شهری
ویدئو وال چیست؟
تقریبا هر بیزنس در هر صنعتی میتواند از ویدئو وال استفاده کند. حتی اگر قصد تبلیغ چیزی را هم نداشته باشید، باز هم یک صفحه نمایش بزرگ میتواند مفید ظاهر شود. اما این تکنولوژی دقیقا چیست؟ یک ویدئو وال چندین نمایشگر را برای دستیابی به یک نمایشگر بزرگ ترکیب میکند. ممکن است برای ساخت آن از پنلهای LED یا LCD استفاده شود. تفاوت اصلی بین تلویزیون شهری و ویدئو وال در همینجاست. تلویزیونهای شهری یک صفحه یکپارچه و کامل هستند که تصویری را به نمایش میگذارند. اما ویدیو والها از چندین نمایشگر کوچکتر به وجود آمدهاند و تمام این نمایشگرها در کنار هم یک تصویر بزرگ را به نمایش میگذارند. البته شما میتوانید روی هر نمایشگر محتوای منحصربهفردی را به نمایش بگذارید.
نمایشگرهای متعددی که در این تکنولوژی به کار میروند، قابهای نازکی در اطراف خود دارند تا زمانی که در کنار یکدیگر جای میگیرند، متصل و یکپارچه به نظر برسد و ظاهر یک صفحه نمایش غولپیکر را داشته باشند. مانیتورهای یک ویدئو وال هر کدام میتوانند چیزی متفاوت را نشان دهند یا تمامی آنها برای نمایش یک تصویر بزرگ گماشته شوند.
مزایای استفاده از ویدئو وال
از آنجایی که ویدئو وال میتواند یک پیام تصویری یا ویدئویی را به جمعیت انبوهی انتقال دهد به همین خاطر کاربردهای زیادی هم پیدا کرده است. فرقی نمیکند که به دنبال ارتباطات داخل سازمانی یا خارج از آن باشید. ویدئو وال یک سیستم نمایش قابل اعتماد است که مزایای بسیاری را هم به همراه دارد. از جمله این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تصویرسازی اولیه عالی
بخواهیم یا نخواهیم، ما انسانها موجودات بصری هستیم و تصویر همواره بهتر و راحتتر در ذهن ما مینشیند. ما به تصاویر سریعتر از هر چیز دیگری واکنش نشان میدهیم و آن را در مغز خود پردازش خواهیم کرد. برای دستیابی موثر به مخاطبان نیز بایستی از این عناصر تصویری استفاده کنیم. در این میان ویدئو وال با ارائه یک تصویر باکیفیت میتواند نقش مهمی در این تصویرسازی اولیه داشته باشد.
زمانی را تصور کنید که در حال بازدید از یک دفتر هستید و یک ویدئو وال در قسمت پذیرش از شما استقبال میکند. قطعا این صفحه نمایش بزرگ با محتوای ویدئویی خود برای شما جالب خواهد بود و بخشی از ذهنتان را به خود درگیر خواهد کرد. در همین نقطه اولین تصویرسازی انجام میشود و میتواند حس خوبی را در مورد آن شرکت به شما انتقال دهد.
علاوه بر این ایجاد یک تصویر عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه بسیار مهم است. فروشگاههای خردهفروشی، پاساژها، مالها و ... از این تکنولوژی برای نمایش تبلیغات و ارائه پیام برند خود استفاده میکنند. ویدئو وال میتواند ترافیک ورودی به هر مرکزی را افزایش دهد و فروش را بهبود بخشد.
بهبود کیفیت بصری
در مقایسه با سایر تکنولوژیهای نمایشی غولپیکر، ویدئو والها بیشترین کیفیت ممکن را فراهم میکنند. مدلهای قدیمی تلویزیون شهری با این که یک صفحه یکپارچه است اما کیفیت چندانی ندارد. اما تعداد زیادی پنل LED با رزولوشن بالا در کنار یکدیگر قرار میگیرند و یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا را ایجاد خواهد کرد. از نظر فنی یک ویدئو وال اگر از پردازنده ویدئویی قدرتمندی برخوردار باشد میتواند تا وضوح 8K نیز برسد.
امکان ایدهپردازی خلاقانه
از آنجایی که این تکنولوژی از طیف گستردهای از فرمتهای محتوای دیجیتال پشتیبانی میکند به همین خاطر میتوان از آن برای نمایش تصویر، گرافیک، اسلاید، متن و حتی فیلم استفاده کرد. در چنین حالتی کسب و کارها دیگر محدودیتی در مورد روش ارائه خود نخواهند داشت و با توجه به حیطه فعالیت و هدفی که در سر دارند میتوانند مناسبترین محتوا را انتخاب کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهند. علاوه بر نمایش فایلهایی که در سیستم ویدئو وال آپلود شدهاند، این سیستم میتواند محتوا را از منابع ورودی دیگری همچون رایانه، دوربین و درایوهای USB نیز دریافت کند.
ایجاد تعامل بیشتر
میزان تعامل ویدئو وال با مخاطب را میتوان با استفاده از صفحه نمایشهای لمسی افزایش داد. با استفاده از نمایشگرهای لمسی بیننده میتواند مستقیما با ویدئو وال تعامل داشته باشد و ارتباط آنها تقویت شود. این تجارب تعاملی را میتوان اصل و بنیاد آینده بازاریابی و تبلیغات دانست. زمانی که مخاطب از نمایشگرهای غیرفعال به نمایشگرهای فعال و زنده برخورد میکند، میتواند ارتباط قویتری برقرار کرده و هر آنچه که میخواهد ببیند یا بخواند را با انگشتان خود انتخاب کند.
ظاهر مدرن
اینجا دیگر نمیخواهیم در مورد کیفیت تصویر صحبت کنیم. بحث ما در مورد نحوه نمایش خود دستگاه است. ویدئو والها تقریبا چیزی مشابه با چیزهایی است که در فیلمهای علمی و تخیلی به نظر میرسند. نمایشگرهای آن قابهای ضخیم ندارند و کاملا ساده و بدون حاشیه خاصی هستند. در واقع مینیمال بودن آن بسیار زیبا به نظر میرسد و هیچ فلز و آهنی نیز از سقف آویزان نخواهد بود.
این زیباییشنایی تاثیر مثبتی روی کسبوکار مدنظر خواهد داشت. در یک فروشگاه لباس، یک ویدئو وال میتواند تحمل بیشتری به محیط ببخشد و حتی باعث شود که محیط اتاق بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد. در اتاق هیئت مدیره، ویدئو وال به معنی حرفهای بودن است و مشتریان و شرکا را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار میدهد.
نیاز به نگهداری و توجه کمتر
شاید فکر کنید که ویدئو والها به خاطر ساختار مدرن و پیچیدهای که دارند نیاز به مراقبت مداوم داشته باشند. اما خوب است بدانید که این تکنولوژی نسبت به پروژکتورها به نگهداری کمتری نیاز دارند. موتور این دستگاه سبک است و لامپهای LED آن بعد از چندین هزار ساعت کار میسوزند. LEDها جزء بادوامترین چراغهایی هستند که تا به الان شناخته شدهاند. در نتیجه ویدئو وال حتی پس از سالها کارکرد نیاز چندانی به تعمیر و نگهداری نخواهند داشت. در مقابل، پروژکتورها بایستی به طور منظم مورد بررسی قرار بگیرند.
اندازههای سفارشی و نصب
ویدئو وال مدولار است. تا زمانی که فضای کافی برای نصب وجود داشته باشد، محدودیتی برای تعداد صفحات نمایشی که میتوان به سیستم اضافه کرد وجود نخواهد داشت. همین مسئله سبب میشود تا انعطافپذیری بالایی در پیکربندی شکل و اندازه آن وجود داشته باشد. همچنین نیازی نیست که صفحه نمایش شما همیشه آرایش مستطیلی یا مربعی داشته باشد. شما میتوانید آن را به اشکال مختلفی طراحی کنید.
مدیریت محتوای پیشرفتهتر
فرقی نمیکند که برنامه نمایشی شما ساده یا پیچیدهتر باشد. سیستمهای جدید ویدئو وال میتوانند مدیریت محتوا را بسیار آسانتر از قبل کنند. بر خلاف محصولات قدیمی این حیطه که بروزرسانی در آنها بسیار پرهزینه و وقتگیر بود، بهروزرسانی در ویدئو وال بسیار سریع و راحتتر است. همچنین این امکان وجود دارد که فهرستهای پخش را به شکل دلخواه ایجاد و زمانبندی کرد.
نصب ویدئو وال
کاربردهای ویدئو وال
در عصر امروز، ویدئو والها تقریبا همه جا هستند. نمایشگرهای دیجیتال بزرگ دارای کاربردهای متعددی هستند از سازمانهای دولتی گرفته تا خردهفروشیها. در اینجا به تعدادی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد.
تبلیغات
اگر میخواهید که در مورد کسبوکار خود تبلیغات انجام دهید، نمیتوانید ویدئو وال را نادیده بگیرید. حتی در شلوغترین خیابانها هم باشید، یک صفحه نمایش بزرگ میتواند توجه شما را به خود جلب کند. اگر این تبلیغات را در جای درست خود انجام دهید میزان فروش شما تا چندین برابر افزایش خواهد یافت.
پردیس دانشگاهها و مدارس
دانشگاهها یکی از مهمترین فضاهایی هستند که میتوانند از ویدئو وال برای هیجانانگیزتر کردن و پویاتر کردن آموزش خود بهره ببرند. دانشآموزان میتوانند به جای خوابیدن سر کلاس با تماشای ویدئوهای تعاملی و جالب تمرکز خود را افزایش داده و با کلاس تعامل داشته باشند. از سویی دیگر میتوان از طریق همین تکنولوژی نمایش اطلاعیهها، تبلیغات در فضای باز و پخش زنده ویدئویی را هم انجام داد.
اتاق کنفرانس و جلسات
هیچ چیز بدتر از این نیست که سعی کنید با یک پروژکتور با نور کم در یک جلسه شرکت کنید. یک ویدئو وال که صفحه نمایش روشن و باکیفیتی را ارائه میدهد میتواند اتاق جلسه را تا جای ممکن جذاب نماید. این که در هر یک از نمایشگرها میتوان از یک منبع خاص استفاده کرد نیز برای چنین موقعیتهایی مناسب خواهد بود. برای مثال در یک نمایشگر نقشه، در نمایشگر دیگر دوربین مدار بسته و در یک نمایشگر دیگر محتوای مد نظر ارائه خواهد شد.
رستورانها و سالنهای ورزشی
صاحبان رستورانها همیشه به دنبال یک تلویزیون بزرگ و باکیفیت برای سرگرم کردن مشتریان خود هستند. خبر خوب این که هیچ چیز بزرگتر از یک ویدئو وال برای این کار وجود ندارد. اگر شما هم صاحب یک رستوران، مرکز تجاری یا سالن ورزشی هستید میتوانید از این نمایشگرها برای نشان دادن موارد مختلف استفاده کنید. مثلا در رستورانها میتوان غذاهای ویژه یا آیتمهای جدید به همراه قیمتشان را درج کرد. در سالنهای ورزشی نیز میتوان نتایج مسابقه، لحظات حساس یا محتوای اسپانسری را به نمایش درآورد.
از دیگر کاربردهای ویدئو وال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
· اتاقهای کنترل در مراکز صنعتی، مراکز نظارتی، حفاظتی، نظامی و ...
· فرودگاهها، پایانههای مسافربری، راهآهنها و ...
· اتاقهای فرمان
· مجتمعهای تجاری
· بیمارستانها و مراکز درمانی، داروخانهها
· بانکها، صرافیها و موسسات مالی
· هتلها
· موزهها
ویدئو وال اداری
ویدئو والها به چند دسته تقسیم میشوند؟
نسل جدید مانیتورها و نمایشگرهای صنعتی یعنی ویدیو والها در انواع مختلفی تولید و عرضه میشوند. این مانیتورها نسبت به نسلهای قبلی خود قابلیتهای بسیاری بیشتری دارند. از میان انواع مختلف این تکنولوژی نوع DLP، LCD و LED از محبوبیت بیشتری برخوردارند. به همین خاطر در این بخش به توضیح همین 3 مورد بسنده خواهیم کرد.
نمایشگرهای DLP
یکی از مهمترین نکاتی که باعث میشود نمایشگرهای DLP نسبت به سایر انواع نمایشگرها متفاوت باشد، قطر نسبتا زیاد آن است. علت وجود این قطر، لامپهای تصویری است که در آن به کار گرفته شده. این نمایشگر برای زمانی مناسب است که دوست ندارید هیچ گونه درزی بین پانلها وجود داشته باشد. همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، ویدئو والها از ترکیب چندین نمایشگر به وجود میآیند و طبیعتا هر نمایشگر دارای یک قاب در اطراف خود است. مهمترین مزیت نمایشگرهای DLP این است که این درزها به هیچ عنوان وجود ندارند و به عبارتی دیگر 0 میلیمتر است.
برخی از محتواهای تصویری وجود دارند که وجود درز بین پانلها باعث خراب شدن آنها یا از بین رفتن منظور و مقصود اصلی آن خواهد شد. در چنین مواردی بهترین کار این است که از نمایشگرهای DLP استفاده شود. بنابراین استفاده از این تکنولوژی بسیار خاص و برای موارد محدودی خواهد بود.
لازم است به این نکته اشاره کنیم که هزینه نگهداری این نمایشگرها بالاست به این خاطر که لامپهای تصویر عمر کوتاهی دارند و بایستی مرتب عوض شوند. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم که اگر تنها و تنها درز موجود بین پانلها برایتان مهم است و نمیخواهید که این شکاف وجود داشته باشد اقدام به خرید ویدئو وال نوع DLP نمایید.
نمایشگرهای LCD
اکثر مردم با فناوری LCD که مخفف عبارت Liquid Crystal Display است آشنا هستند. این نوع از نمایشگرها در سراسر دنیا و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. این فناوری در دهه 1960 توسعه یافت. در صفحه نمایش LCD پنل توسط یک منبع نور روشن میشود و از طریق بازتاب یا انتقال نور کار خواهد کرد. به طور کلی نمایشگرهای LCD دارای زاویه دید بهتر و درخشندگی کمتری نسبت به صفحه نمایشهای LED هستند. این فناوری به گونهای طراحی شده است که از نظر انرژی کارآمد و از لحاظ وزن نیز سبک باشد.
یک ویدئو وال از نوع LCD از چند مانیتور پنل LCD تشکیل شده است که روی یک سطح نسب شدهاند تا چیزی شبیه به یک بوم دیجیتال ایجاد کنند. این صفحات با یکدیگر کار میکنند تا به حالت یکپارچه درآیند. این فناوری میتواند به صورت 24 ساعته و هر 7 روز هفته با روشنایی بالا کار کنند و همچنین حاشیه یا درز آنها نیز نازک است.
نمایشگر LED
ویدئو والهای LED شبیه به نوع LCD هستند اما بوم دیجیتال آنها با استفاده از پنلهای LED ساخته شده است. پنلهای LED میتوانند 12x12 اینچ تا 36x18 اینچ باشند که بسیار کوچکتر از نمایشگرهای LCD است. پنلهای LED بیش از آن چیزی که تصور میشود در همه جا یعنی در خانهها، استادیومهای، سالنهای کنسرت، فرودگاهها و به عنوان تبلیغکننده در میادین بزرگ شهر جای گرفتهاند.
پنلهای LED از 2 جزء اصلی تشکیل شدهاند: کابینت و ماژول. کابینت اجزای داخلی مانند کابل کشی و برد مدار را در خود جای داده است. ماژول نیز یک تخته مستطیل شکل کوچک است که تمام LEDها روی آن سوار شدهاند. بر خلاف LCD، هیچ فیلتر شیشهای یا رنگی روی پنلهای LED وجود ندارد. دیودهای جداگانهای که روز ماژولها قرار میگیرند هم رنگ و هم نور تولید میکنند.
یکی از مهمترین ویژگیهای پنلهای LED این است که میتوان آنها را برای ایجاد هر شکلی با یکدیگر ترکیب کرد. پنلهای ویدیو وال LED را میتوان بر روی سطوح منحنی، لبههای 90 درجه و سایر سطوح قرار داد. اندازه کوچکتر پانلها در مقایسه با نمایشگرهای ویدیو وال LCD به این معنی است که میتوانند فضای بیشتری را روی یک سطح پر کنند و مانند LCD به اندازههای استاندارد 46 و 55 اینچی محدود نمیشوند.
خوب است بدانید که پنلهای LED نسبت به LCD دسترسپذیرتر است. اما هزینه اولیهای که بایستی برای LED بکنید بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر هزینه یکی از نگرانیهای اصلی شماست، شاید پنل LCD گزینه بهتری برایتان باشد.
اگر قرار باشد که تماشاگران از فاصله دور این ویدیو وال را مشاهده کنند بنابراین نوع LED مناسب و مقرونبهصرفه خواهد بود. حرکات زیاد در تصویر، انیمیشنها، رنگهای روشن و تیره همگی به خوبی در نمایشگرهای LED به نمایش درمیآیند و تجربهی منحصربهفردی را به مخاطب القا خواهد کرد. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که میتوانند یک پنل LED را برای شما مناسبتر کند. از جملهی آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
· بدون حاشیه: پنلهای LED بدون حاشیه هستند و میزان درزی که بین آنها به وجود میآید بسیار کوچک است.
· روشنایی بالا، نسبت کنتراست بالا، بدون تابش خیره کننده: این پنلها میتوانند رنگهای روشنتر، تیرهتر و زندهتر ایجاد کرده که به راحتی در نور زیاد فضا نیز قابل مشاهده هستند.
· قابلیت شکلدهی بالا: اندازه کوچکتر پنلهای LED سبب میشود تا بتوان آنها را به اشکال مختلفی ترکیب کرد و بومهای دیجیتالی متنوعی را به وجود آورد.
· نرخ رفرش بالا: پنلهای LED یکی از بهترین گزینهها برای نمایش ویدئوها با حرکت بالا هستند به این خاطر که نرخ رفرش یا تازهسازی در آنها بسیار بیشتر از تکنولوژیهای دیگر است و حرکت نرم و بدون لرزش و تاری ایجاد خواهد کرد.
· نگهداری و سرویس آسان: پنلهای LED بسته به نوع محصول دارای عمر 80 هزار ساعت تا 100 هزار ساعت هستند و تعویض ماژولهای آن هم به مدت زمان بسیار کمی نیاز دارد.
· قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی: پنلهای LED میتوانند به راحتی دماهای بسیار بالا یا پایین را تحمل کنند بدون این که مشکلی در عملکرد آنها به وجود آید.
ویدیو وال کوچک
مقایسه تلویزیون شهری و ویدئو وال
تلویزیونهای شهری و ویدئو والها تفاوتهای عمدهای با یکدیگر دارند. این روزها اکثر تلویزیونهای شهری جای خود را به پنلهای LED دادهاند. با این حال اگر فاصله بین تماشاگر و نمایشگر زیاد باشد، باز هم میتوان از تلویزیونهای شهری استفاده کرد. اما اگر بخواهیم که تلویزیون شهری را با ویدئو وال مقایسه کنیم، تفاوتهای فاحش زیر وجود دارد:
وضوح
هر دوی این تکنولوژیها یعنی هم تلویزیون شهری و هم ویدئو والها از لحاظ ابعاد بسیار بزرگ هستند. اما مورد دوم یعنی ویدئو وال وضوح و کیفیت تصویر بسیار بالاتری دارد. این مسئله باعث میشود که گرافیک دقیقتری داشته باشد و بتوان آن را یک گزینه مناسب برای تماشا از فاصله نزدیک در نظر گرفت. تلویزیونهای شهری تنها برای مقاصدی مناسب هستند که تماشاگر از نمایشگر فاصله زیادی داشته باشد در غیر این صورت کاربرد خاصی نخواهد داشت. اما با توجه به این که هزینه و قیمت تلویزیون شهری کمتر است، بایستی حین تهیه این نمایشگرهای غولپیکر به این گزینه هم فکر کرد تا در صورت تناسب با اهدافتان از آن استفاده کنید. خوب است بدانید که پنلهای نمایشگر ویدئو وال 45 برابر بیشتر از تلویزیونهای شهری پیکسل دارند.
امکان سفارشیسازی
از آنجایی که ویدئو والها از پانلهای کوچک ساخته میشوند، یعنی نمایشگرهای کوچک در کنار هم قرار میگیرند و تشکیل یک نمایشگر بزرگ را میدهند در نتیجه میتوان آنها را در اشکال و اندازههای مختلف سفارشیسازی کرد. این مسئله برای کسانی که تمایل به طراحی یک نمایشگر بر اساس سلیقه و نیازمندیهای خود دارند، بسیار حائز اهمیت است. اما اگر شکل و شمایل خاصی مدنظرتان نیست، یک تلویزیون شهری مناسب هم میتواند کار شما را راه بیندازد و برایتان موثر واقع شود.
زاویه دید
ویدئو والها نسبت به تلویزیونهای شهری استاندارد زاویه دید بهتری دارند. در واقع افراد بیشتری میتوانند از زاویههای گوناگون آنچه که روی صفحه نمایش رخ میدهد را ببینند. همچنین میتوان این ویدئو والها را در مکانهای بزرگتر نیز استفاده کرد و این بدان معناست که شما به صفحه نمایشهای کمتری نیاز خواهید داشت و این مسئله میتواند در کاهش هزینهها تاثیر بهسزایی داشته باشد.
مصرف برق
در مورد بهرهوری انرژی، ویدیو والها بهترین گزینه برای شما خواهند بود. این فناوری مدرن نسبت به تلویزیونهای شهری پرمصرف گذشته، برق کمتری مصرف میکنند. اگر قرار باشد که این نمایشگرها به طور مداوم روشن باشند و از آن استفاده شود بایستی به هزینههای برق آن هم فکر کنید. با استفاده از ویدیو والها صرفهجویی خوبی در هزینه برق خواهد شد. با این حال اگر قرار نیست که این نمایشگر برای مدت بسیار زیاد روشن بماند، تلویزیون شهری نیز گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.
هزینه
اگر از تلویزیونهای شهری قدیمی استفاده کنید، هزینه تولید و نگهداری آنها گرانتر است به این خاطر که تجهیزات و افراد کاربلد در این حیطه کمی سختتر پیدا میشود. این در حالی است که ویدئو والها با توجه به جدید بودن خود مقرونبهصرفه بوده و به راحتی در دسترس است. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که این روزها تلویزیونهای شهری نیز با تکنولوژیهای جدیدتر در دسترس هستند که میتوانید آنها را از مجموعههای معتبر خریداری کنید. همچنین هزینه خرید ویدئو وال بیشتر از سایر تکنولوژیهای نمایشی است.
وزن
اگر به اندازه نمایشگری که در تلویزیونهای شهری استفاده میشود، ویدئو وال قرار دهیم، باز هم وزن آن به مراتب کمتر خواهد بود. این مسئله روی امنیت و سادهتر بودن کار در جابجاییها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. البته اگر بتوانید یک قاب فولادی و محکم برای تلویزیون شهری خود بیابید و نیازی به جابجایی مکرر آن هم نباشد، با این تکنولوژی هم کارتان راه میافتد.
سازگاری با محیط زیست
یکی دیگر از تفاوتهای بین تلویزیونهای شهری و ویدیو والها سازگاری آنها با محیط زیست است. ویدیو والها تا 40 درصد در انرژی صرفهجویی میکنند. همچنین باعث آلودگی محیط زیست نخواهند شد به این خاطر که در فناوری ساخت آنها خبری از استفاده از جیوه نیست. همچنین عمر ویدیو والها 10 برابر بیشتر از سیستمهای مبتنی بر CRT است. اما اگر تلویزیون شهری از تکنولوژیهای جدیدتری ساخته شده باشد (مانند محصولاتی که در مجموعه ای اس آی لایت ارائه میشود) آنگاه طول عمر آنها نیز با ویدیو والها برابری خواهد کرد.
ظاهر دستگاه
یکی از مسائلی که بایستی به آن توجه داشت این است که ویدئو والها نسبت به تلویزیونهای شهری ظاهر شیکتر و مدرنتری دارند. نمایشگرهایی که در ویدئو والها به کار گرفته میشوند دارای کمترین حاشیه ممکن هستند و کنار هم قرار دادن این نمایشگرها در کنار هم میتواند نتیجهای مشابه فیلمهای علمی و تخیلی به همراه داشته باشد. این در حالی است که قاب استفاده شده در تلویزیونهای شهری ضخامت زیادی دارد و ممکن است چندان زیبا نباشد.
یک نمونه ویدیو وال
چگونه ویدئو وال یا تلویزیون شهری سفارش دهیم؟
کسبوکارهای مختلف، شرکتها، ارگانها و سازمانها برای این که بتوانند به حیات خود ادامه بدهند، نیاز به تبلیغات خواهند داشت. یکی از بهترین راهکارها برای دیدن شدن و رساندن صدای پیام خود به مخاطب و مشتریان بالقوه استفاده از ویدئو وال و تلویزیون شهری است. شما بایستی بر اساس نیازمندیها و اهدافی که در سر دارید، تصمیم بگیرید که کدامیک از این دو برایتان مناسبتر است.
همانطور که در متن مقاله هم مشاهده کردید، ویدئو وال یکی از بهترین گزینهها برای محیطهای سرپوشیده است. همچنین اگر نیاز به کیفیت بالای تصویر، ظرافت و زیبایی دارید و میخواهید که از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا استفاده کنید، ویدئو وال برای شما گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اما اگر میخواهید که این نمایشگر غولپیکر خود را در فضای بیرونی قرار دهید، تلویزیون شهری گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اما ممکن است تشخیص این که کدامیک از این گزینهها میتواند برای شما مناسب باشد، کار سختی به نظر برسد. شما میتوانید برای سفارش تلویزیون شهری یا سفارش ویدئو وال با مجموعه ای اس آی لایت در ارتباط باشید.
در این مجموعه مشاوره کاملا رایگان در مورد این که کدام محصول میتواند برای شما مناسب باشد، دریافت میکنید. پرسنل مجرب این مجموعه بعد از بررسی اهداف و شرایط کسبوکار شما، بهترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد خواهند داد. کافی است که از طریق همین لینک وارد سایت مجموعه ای اس آی لایت شوید و با استفاده از شمارههای تماس درج شده، ارتباط برقرار کنید.
مجموعه ای اس آی لایت، یکی از بزرگترین و معتبرترین مجموعهها در زمینه واردات محصولاتی چون تلویزیون شهری و ویدئو وال است و صفر تا صد کار را به صورت یک پکیج ارزشمند به شما هدیه خواهد کرد. از جمله خدماتی که در این مجموعه به شما ارائه میشود شامل موارد زیر است:
· بررسی نیازمندیها و اهداف
· انتخاب این که کدام یک از محصولات برای شما مناسبتر است
· تهیه ابزارها، سختافزار و تجهیزات
· نصب و راهاندازی به همراه آموزش
کافی است که یک تماس کوتاه با مجموعه ای اس آی لایت داشته باشید تا بتوانید خرید ویدئو وال و خرید تلویزیون شهری یا استعلام قیمت ویدئو وال را در کوتاهترین زمان ممکن به انجام برسانید.
سخن پایانی
همانطور که دیدید، تاثیر یک تصویر بیشتر از هزاران کلمه میتواند باشد. اگر شما هم به فکر تبلیغات برای کسبوکار خود هستید، اگر میخواهید که در کنفرانسها و جلسههای خود ارائههای مفیدتری داشته باشید، اگر میخواهید که ارتباط بین بخشهای مختلف سازمان را به درستی به انجام برسانید، اگر میخواهید که کیفیت کلاسهای درسی خود را تا حد زیادی افزایش دهید و دهها اگر دیگر میتوانید از ویدئو وال و تلویزیون شهری برای بیشتر دیده شدن و ایجاد تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.
ديدگاه های ارسال شده است